Κομμωτικής Τέχνης

Ο/η απόφοιτος/η της ειδικότητας ‘Κομμωτικής Τέχνης’ μετά την επιτυχή εκπαίδευση στο ΕΠΑ.Λ. αποκτά γενικές γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες.

Αποφοιτώντας θα αποκτήσει:

  • Απολυτήριο Επαγγελματικού Λυκείου ισότιμο με του Γενικού Λυκείου (επιπέδου  4)
  • Πτυχίο Ειδικότητας  ‘Κομμωτικής Τέχνης’ (επιπέδου 4).

Εξέλιξη

  • Πανελλαδικές Εξετάσεις για σπουδές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (ΑΕΙ – ΔΥ.ΠΑ.Ε.).
  • Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη Μαθητείας για πτυχίο ειδικότητας,επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης (πιστοποίηση στον Ε.Ο.Π.Π.ΕΠ. επιπέδου 5).
  • Εγγραφεί στα Ι.Ε.Κ. κατά προτεραιότητα αντίστοιχης ή ανάλογης ειδικότητας με την ειδικότητα του πτυχίου  (πιστοποίηση στον Ε.Ο.Π.Π.ΕΠ. επιπέδου 5).
  • Άδεια ασκήσεως επαγγέλματος για να εργαστούν  ως ελεύθεροι επαγγελματίες στην δική τους επιχείρηση.

Τομείς απασχόλησης

  • Ελεύθεροι επαγγελματίες
  • Βιομηχανίες- εταιρείες προϊόντων κομμωτικής
  • Πωλήσεις προϊόντων κομμωτικής
  • Επικεφαλής σε μεγάλες εταιρείες με πολύ προσωπικό (κομμωτήρια,εμπορικές εταιρείες)
  • Τηλεόραση, θέατρο, κινηματογράφος, οίκοι μόδας.
  • Μεγάλα ξενοδοχεία, κλινικές, νοσοκομεία, κρουαζιερόπλοια, γυμναστήρια.
  • Εκπαίδευση, κατάρτιση.

Επαγγελματικά προσόντα

  • Μαθαίνει να χειρίζεται με ασφάλεια τον εξοπλισμό του κομμωτηρίου.
  • Εφαρμόζει τις γνώσεις και τις δεξιότητες στην κοπή μαλλιών ανδρών – γυναικών.
  • Οργανώνει και διαχειρίζεται το χώρο εργασίας, τον εξοπλισμό και τα υλικά.
  • Εφαρμόζει τους κανόνες της επαγγελματικής δεοντολογίας και νομοθεσίας.
  • Εφαρμόζει τους κανόνες υγιεινής του εργασιακού χώρου και των εργαλείων που χρησιμοποιεί.
  • Χρησιμοποιεί τις ανθρώπινες σχέσεις και την επικοινωνία σύμφωνα με τις αρχές του μάρκετινγκ.

Επαγγελματικά καθήκοντα

  • Αναπτύσσει τις ανθρώπινες σχέσεις με τους πελάτες σε επαγγελματικό επίπεδο.
  • Φροντίζει για την ασφάλεια και υγιεινή των ανθρώπων, του χώρου, των εργαλείων και μηχανημάτων.
  • Φροντίζει για την δημιουργία ευχάριστου εργασιακού περιβάλλοντος.
  • Προσφέρει τις υπηρεσίες κοπής και περιποίησης μαλλιών σύμφωνα με τις επιθυμίες των πελατών.
  • Εκπληρώνει τις επαγγελματικές και οικονομικές υποχρεώσεις.
  • Ερευνά, εντοπίζει και λύνει λειτουργικά και οργανωτικά προβλήματα.
  • Ενημερώνει, αναπτύσσει και στηρίζει τις προσπάθειες της επιχείρησης.